MANGOLU TAVUK CİĞERİ

Bu defa oldukça uzaklardan, Portoriko mutfağından, kanape veya ara sıcak olarak servis edebileceğiniz bir tarif ile karşınızdayım. Geçtiğimiz günlerde İspanya’nın Costa Blanca sahillerine yaptığım kısa bir ziyarette Moraira şehrinde çok şirin bir butik otelde konakladım. İşin ilginç yanı ise One Thousand Views (http://www.booking.com/Share-EMSsIH) adlı bu güzel otelin sahibesi Ruth’un 15 yıl kendi restoranını işletmecisi olarak aşçılık yapmış olmasıydı. Sohbetimiz esnasında Ruth, Portorikolu ünlü şef Jose Santaella’ya bizzat imzalattığı “Tropikal Mutfak”adlı kitabı önüme koyunca bana düşen tüm gece kitabı  baştan sona hatmedip beğendiğim tarifleri kağıda geçirmek oldu. Kitaptan seçtiğim 5 tariften ilkini Madrid’e döner dönmez denemek ve sizinle paylaşmak istedim. Aslında başlangıçtaki planım her zamanki gibi fotoğraflı ve yazılı anlatım içeren bir tarif hazırlamaktı ama bir anda, biraz da atar topar kendimi kamera karşısında buldum. Kayıttan da anlayacağınız üzere esasen bu alıştığımız tarzda detaylı bir tarif videosu olmaktan ziyade tariff metnine yardımcı nitelikte bir görüntü oldu. Dolayısıyla, malzeme listesi ve püf noktaları için metni okumanız gerekiyor. Sürç-ü lisan ettiysem, ilk videom olmasının hatrına affedersiniz diye umuyorum. Videoyu metnin sonunda, sayfanın en alt kısmında bulabilirsiniz.

Malzemeler:

• 300  gram tavuk ciğeri
  • 3 yemek kaşığı krema
  • 3 yemek kaşığı rom
  • 2 yemek kaşığı  annatto yağı veya safranlı zeytinyağı
  • 1/2 yemek kaşığı kekik
  • 1 diş sarımsak (püre şeklinde)
  • 1 ortaboy soğan (ince ince doğranmış-minik küp şeklinde)
  • 6 ince dilim kızarmış ekmek
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 2 tatlı kaşığı tereyağı
  • 1/2 olgun mango (Minik küpler şeklinde doğranmış)
  • Tuz, karabiber
  • Süslemek için roka veya semizotu yaprakları

Tarifin orijinalinde annatto isimli, gıdalara sarı renk vermekte kullanılan bitki tohumlarıyla hazırlanan yağ yer alıyor. Ancak ne İspanya’da ne de Türkiye’de bu bitkiyi temin imkanımız olmadığından,  2 yemek kaşığı zeytinyağı içerisinde 100 miligram safranı karıştırarak tarifte kullanacağımız yağı hazırlıyoruz. Kuşbaşı olarak doğradığımız ciğeri büyük bir kaseye alıp romu, safranlı yağı, kekiği, sarımsak püresini, karabiberi, tuzu ve kremayı üzerime ilave ederek karıştırıyor ve üzerini streç film ile kapatarak 2 saat buzdolabında marine edilmek üzere bekletiyoruz. İnce doğranmış soğanları 2 kaşık tereyağı ile kısık ateşte yavaş yavaş iyice yumuşayana kadar 25-30 dakika pişiriyoruz. 2 saatin sonunda buzdolabında marine ettiğimiz ciğeri bir süzgeçten geçiriyoruz. Süzme işleminden sonra marinasyon için kullandığımız karışımı bir tencereye alarak pasta kreması krema kıvamı alana kadar  orta ateşte pişiriyoruz. Bir tava veya tencereye iyice ısıttığımız zeytinyağına ciğeri ekleyerek 8-10 dakika kadar orta ateşte pişiriyoruz. Pişen ciğerleri ufak küpler halinde doğrayıp üzerine krema kıvamına gelen karışımı ekliyoruz.

Kızarmış ekmek dilimlerinin üzerine önce ciğer-kremalı sos karışımından  sürüyor, üzerine pişirmiş olduğumuz soğan ve minik küpler halinde doğradığımız mangodan ekliyoruz. En üste bir roka veya semizotu yaprağı ilave ederek servis tabağına alıyoruz.

Afiyet olsun / Buen provecho!

Püf Noktaları:

• Ciğer ekmek dilimleri üzerinde, kanape şeklinde servis edileceğinden küçük küpler halinde olması gerekiyor. Ancak pişmeden önce küçük dilimlere ayırmamız halinde pişme esnasında dağılacağı için öncelikle kuşbaşı olarak hazırlayıp, piştikten sonra küçük küpler halinde doğramamız gerekiyor.